Sat fri fra synden og dødens lov.

Af Anette Holt Larsen

Romerbrevet kap. 8 er et fantastisk kapitel. Det fortæller om, at Jesus overvandt synden og dødens lov. Ja han annullerede den ved sin død og opstandelse. Prøv at se for dig, at papiret hvor den lov står på, bliver revet midt over. Syndens og dødens lov, var den lov der trådte i kraft da Adam og Eva syndede og gjorde oprør mod Gud i Edens have. I samme øjeblik de syndede trådte den lov i kraft. Vi ser allerførst frygt og misundelse komme. Senere førte det til drab og det er den lov som gør, at alle de frygtscenarier vi ser og oplever sker. I denne Corona-tid er der mange nye love som er trådt i kraft og som vi må overholde. Men i vores land ophører de love igen på en bestemt dato. Så er vi frie igen og de love har ingen virkning mere.
Datoen hvor synden og dødens lov ophørte, er for længst sket, ved Jesu opstandelse, så der er ingen grund til at være under den lov. Vi kan nu leve under Livets Ånds lov, som er den lov der gælder i Guds Rige. Jesus underviser os om, at Guds rige er indeni os, når vi har taget imod Jesus. Livets ånds lov er en frihedslov. Den som sønnen får frigjort, er virkelig fri. Virkelig fri fra den gamle lov. Det betyder at synden ikke mere har nogen indflydelse på os. Gamle tanker, vaner, følelser og ideer skal ikke påvirke os.
Vi kan stille det spørgsmål: hvorfor tillader vi stadig, at den gamle lov får lov til at virke?
Godt spørgsmål. Vi har måske ikke helt forstået at vi lever under en ny lov. Det vil jo være tåbeligt af os, at vi ikke vil være mere end 10 forsamlet, når den lov ophører.
Vi må være meget bevidste om, at vi lever under den nye livslov, som er fyldt med himmelsk liv, kærlighed, glæde, fred, helbredelse og lys. Og ligeledes være opmærksom på, at vi ikke vil have noget fra den gamle lov i vores liv, som kun giver os fordømmelse.
Læg din hånd på dit hjerte og sig sammen med mig: Alt hvad der kommer fra synden og dødens lov forsvind fra mig nu. Tak Jesus at jeg nu er fuldstændig fri. Tak for at Livets Ånds lov er min lov. Tak for at opstandelseskraften er i mig og giver mig liv i krop, sjæl og ånd og påvirker mine omgivelser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *